איש חסידות בעלזא מאשים: "דגל לא מונעים מאידיאולוגיה"

    אסתי פלד No Comments on איש חסידות בעלזא מאשים: "דגל לא מונעים מאידיאולוגיה"

    איש חסידות בעלזא הרב חיים ימפל לאבי רבינא ב"מהדורה המרכזית": "יש לנו מספיק צרות בחוץ, הדיון הזה מוריד את הרמה של היהדות החרדית. הם יושבים על השמנת, ואנחנו צריכים להקשיב להם אם האדמו"ר מבעלזא נוהג טוב או לא? הם מונעים מכיסאולוגיה ולא מאידיאולוגיה" | האזינו לריאיון המלא

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע ביטול פגישת המו"מ בין דגל לאגודה ביום חמישי האחרון, וההתכתשויות בין דגל לאגודה בקשר לתכנית החינוך החדשה של משרד החינוך, איש חסידות בעלזא הרב חיים ימפל שוחח עם אבי רבינא ב"מהדורה המרכזית".

    "חסידות בעלזא לא מתעניינת בפוליטיקה ולא בכנסת" פתח הרב ימפל את הדברים, "האדמו"ר שלנו מנהיג את עם ישראל והחסידות כבר כמעט 60 שנה. באים להתייעץ איתו הרבה רבנים ואדמורי"ם. לדון בדברים של כן דגל לא דגל זה מאד מבזה, יש לנו עכשיו צרות מבחוץ, איראן, ערבים, שני גדולי עולם שנפטרו לאחרונה, זה לא מה שמעניין להתעסק בו עכשיו. זה מוריד את הרמה של היהדות החרדית".

    "אין פה אידיאולוגיה, זו קבוצה של מחרחרי ריב. הקבוצה של הרב אוירבך (הפלג) מסוכסכים עם דגל, והם לא לוקחים שום תקציב לחינוך. שדגל ישראל מונף מעל ישיבת פוניבז' זה כן אידיאולוגיה? תהה הרב ימפל.

    "אני קטונתי מלדבר על ראש ישיבת פוניבז'. ההבדל בנינו לבין הליטאים שאנחנו יודעים לכבד. אצלנו לא מדברים על שום גדולי ישראל משום עדה. מכבדים את כולם, שילמדו לכבד גם אותנו" אמר הרב ימפל.

    ריאיון הקודם שהיה לי כאן" סיפר, "היה לו תפוצה ענקית. קרוב משפחה חסיד סאטמר מארה"ב חייג אליי ואמר לי שהשיטה של סאטמר ניצחה. "הנה גם דגל מתנגדת לקחת תקציב מהמדינה" אמר לי.

    "אמרתי לו" המשיך הרב ימפל וסיפר, "שזו ממש טעות, להיפך, היום השתכללה השיטה. החכי"ם ועוזריהם וכל המלחכי פנכה שם לוקחים תקציבי עתק מהמדינה, והם רק לא רוצים שהציבור התמים יוכל להתפרנס בכבוד. הם יושבים על השמנת, ואנחנו צריכים להקשיב להם אם האדמו"ר מבעלזא נוהג טוב או לא?" שאל הרב ימפל.

    "השבוע ראינו בפרשה שהחזיר טרף כי הוא מפריס פרסה ולא מעלה גרה. מראה עצמו ככשר. איך מעיז איזה עסקן לומר לאדמו"ר שלנו שמנהיג כבר שישים שנה מה לעשות?. בעלזא זה 60 אלף נפשות, זה לא איזה קהילה קטנה, אני לא אמרתי לפוניבז' להוריד את הדגל ביום העצמאות, שלא יגידו לנו גם הם מה לעשות".

    "בישיבת בעלזא נכנסו 900 בחורים לשיעור א', בפוניבז' נכנסו 350 בחורים, אנחנו באנו וואמרנו להם מה לעשות?. שום ח"כ מדגל לא עזר לנו, תבוא לבתי מדרשות של בעלזא תראה לומדים שם המוני אברכים ליטאים, אנחנו מקבלים אותם באהבה. האדמו"ר שלנו אומר רק לעשות הכל בהידברות בלי מלחמות".

    "הבעיה העיקרית שלנו אחרי הקורונה זו נשירה אדירה, האדמו"ר עסוק בזה הרבה. יש מאות בחורים שנושרים. ברגע שמתחילים לדבר על אדמורי"ם, כבוד התורה בסכנה. המלחמה שלהם זה לא אידיאולוגיה זה כיסאולוגיה".

    "הם הורסים את השלום שייסד הרב שטיינמן. שיקחו מניין גדול וילכו לקברו ויודיעו לו שהם הורסים את כל מה שהוא בנה. שח"כ מדגל אומר שאנחנו עושים חור בספינה של החינוך, הנוער שומע את זה ומפרש את זה אחרת. גם הנייה לא נמצא בשטח, הוא יושב במלון והמחבלים שלו פועלים בשטח. צריך לקחת אחריות על מה שאומרים".

    "שהלכנו בעבר לדגל זה לא היה קל, היה סייעתא דשמייא שעברנו אז. מה שהאדמו"ר יגיד אנחנו מקבלים בלי לחשוב אפילו, אנחנו מתבטלים אליו לחלוטין. אנחנו יותר משש שנים מתחננים להיכנס לחינוך העצמאי, שזה כסף ממשלתי, והם לא נותנים לנו, זה נקרא 'הרצחת וגם ירשת'" סיים את הריאיון הסוער.

    האזינו לדבריו המלאים:



    0 תגובות